woensdag 1 september 2010

Scrappen!

Wat ik heel erg graag doe met mijn werk is dat ik het zelf maak en inelkaar zet en daargebruik ik mijn inspiratiebron scrapbooken voor. 

Simpel gezegd is scrapbooken het creatief inplakken van je foto's. Maar het gaat veel verder dan dat. Het is een manier om je herinneringen, gevoelens en emoties vast te leggen met behulp van foto's. Scrapbooken is een hobby die in de Verenigde Staten al jaren geleden is ontstaan en sinds een paar jaar begint het ook hier in Nederland steeds populairder te worden.

De meeste mensen plakken hun foto's in een blanco foto album en voegen misschien hier en daar wat teksten toe. Scrapbooken is hier eigenlijk een uitgebreide variant van. Met behulp van design papier, cardstock papier, embellishment, tags, fibers en nog veel meer wordt van de mooiste foto een lay out gemaakt. En deze lay outs bij elkaar vormen uiteindelijk het album. Een verhaaltje schrijven bij de foto's wordt journaling genomen en is een heel belangrijk onderdeel van Scrapbooken. Op deze manier gaat de herinnering niet verloren.

De technieken en materialen die gebruikt worden bij scrapbooken gebruik ik weer om mijn ideeën uit te werken zoals verpakking en doosjes. Verder kijk ik ook altijd graag op blogs van andere scrappers die hun werk laten zien. Hier is een voorbeeld die ik gebruikt heb voor mijn 2e stageverslag, ik heb er natuurlijk wel mijn eigen draai aan gegeven. (foto komt eraan!)




Voor meer filmpjes kijk op http://www.clubscrapcommunity.com

0 reacties:

Een reactie posten